STRONA GŁÓWNA O FIRMIE KONTAKT LINKI POCZTA PRZEZ WWW    
 

MENU

  INFORMACJE
  WYDZIAŁY
  DOKUMENTY
  UTRUDNIENIA
  UTRUDNIENIA KRÓTKOTRWAŁE
  SIEĆ DROGOWA
  ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG
  KOMUNIKATY ZIMOWE
  ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
  OGŁOSZENIA
  KANAŁY TECHNOLOGICZNE
  MAPY AKUSTYCZNE
  INWESTYCJE
  RACHUNKI BANKOWE
  STATYSTYKI
  OFERTY PRACY
 

AKTUALNOŚCI

2018-02-21      Przetarg
Opracowanie dokumentacji projektowej i innej, uzyskanie stosownych decyzji oraz pełnienie nadzoru autorskiego...
więcej ... 
2018-02-02      Przetarg
„Budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej Nr 881 Sokołów Młp.- Łańcut-Kańczuga-Żurawica od km 16+660...
więcej ... 
2018-01-30      Przetarg
Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 890 Kuźmina – Krościenko na odcinku od km 21+800 do 22+474; Zadanie...
więcej ... 
2018-01-22      Przetarg
Budowa mostu na rzece Tanew w miejscowości Ulanów w km 8+540 w ramach zadania pn.: „Budowa DW nr...
więcej ... 
2018-01-18      Przetarg
Pełnienie funkcji „Inżyniera Kontraktu” w ramach inwestycji pn.: „Wykonanie w systemie...
więcej ... 
 

wyniki

 

 

                                                                                    Rzeszów, 2017-09-12

PZDW-WZP-243/WD/108/2

 

Wg rozdzielnika

 

 

Dot: unieważnienia  przetargu.

 

 

 

     Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie zawiadamia, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na:

1. Przebudowa  drogi wojewódzkiej nr 982 Szczucin – Jaślany w miejscowości Sadkowa Góra w km 22+115÷ 22+715.

2. Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 982 Szczucin – Jaślany w km 22+115 – 22+443 polegająca na budowie chodnika w obrębie skrzyżowania w miejscowości Sadkowa Góra ”, prowadzone  w trybie  przetargu nieograniczonego, opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych  w dniu 26.07.2017r.. pod numerem 558453-N– 2017 oraz ogłoszone na stronie internetowej www.pzdw.pl i na tablicy ogłoszeń w siedzibie PZDW w Rzeszowie, ul. T. Boya Żeleńskiego 19a w dniu 26.07.2017r., zostało  unieważnione na podstawie  art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004r. (Dz. U. z 2015r., poz. 2164 ze zm.) – Cena  najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

 

Uzasadnienie

Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich jest jednostką budżetową, finansowaną przez Samorząd Województwa Podkarpackiego jako jednostka wykonująca zadania w zakresie planowania, budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg na podstawie ustawy o drogach.

Zamawiający działa między innymi na podstawie i w ramach Statutu, ustawy o  samorządzie województwa i ustawy o finansach publicznych.

Zgodnie z § 3 Statutu PZDW kierowanie koordynowanie i kontrolowanie działalności PZDW należy do Zarządu Województwa Podkarpackiego, a  bezpośredni nadzór nad działalnością PZDW sprawuje Dyrektor właściwego merytorycznie departamentu Urzędu Marszałkowskiego (§ 4 Statutu PZDW) - Departament Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego.

Zamawiający z należytą starannością oszacował przedmiot zamówienia w dniu 14.06.2017r. i okreslił go na wartość 492 813,74 zł netto (wraz z zamówieniem o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. Kwota ta stanowiła
podstawę wyboru trybu w jakim zamówienie będzie udzielane – przetarg

nieograniczony o wartości poniżej 5 225 000 euro) i nie była zmieniana podczas trwania postępowania przetargowego.

Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 450 000,00 PLN brutto. Kwota ta nie była zmieniana podczas trwania postępowania przetargowego.

Zamawiający określając kwotę którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia opierał się między innymi na stanowisku KIO wyrażonym w wydanym w swojej sprawie wyroku KIO823/14 ( i cytowanym KIO 1645/11):

>> W ocenie Izby określenie przez Zamawiającego kwoty, jaką zamierza on przeznaczyć na realizację zamówienia mieści się w jego dyskrecjonalnej władzy, a przepisy art. 86 ust. 3 oraz art. 93 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp w żaden sposób tej władzy nie ograniczają. W tym zakresie skład orzekający podzielił opinię wyrażoną w orzeczeniu wydanym w sprawie KIO1645/11, gdzie Izba wyjaśniła, że:

„Przepisy te ustanawiają proceduralne ograniczenie arbitralności zamawiającego w określeniu kwoty, którą chce/zamierza wydać na sfinansowanie zamówienia na etapie oceny ofert i unieważnienia postępowania w odniesieniu do tej kwoty. Zamawiający jest związany kwotą, którą zgodnie z art. 86 ust. 3 Pzp podał przed otwarciem ofert tylko niejako «od dołu», tzn. nie może w celu uzasadnienia unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 Pzp wskazać innej, niższej kwoty, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i tym samym zobowiązany jest udzielić zamówienia wykonawcy, który zaoferował cenę mieszczącą się w kwocie pierwotnie podanej Może natomiast dowolnie, co najwyższej ograniczany przez odrębne przepisy dotyczące jego działalności, podnosić wskazaną przez siebie kwotę i nie unieważniać  w takiej sytuacji postępowania.
Zastrzeżenie poczynione w ww. przepisie:  «chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty», należy interpretować jak okres warunkowy odnoszący się nie do hipotetycznych możliwości finansowych zamawiającego, ale do jego decyzji w przedmiocie zwiększenia środków,  które chce wydać na sfinansowanie zamówienia”.

Tym samym szacunkowa wartość zamówienia nie jest więc tożsama z kwotą którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Obie te wartości są przedstawione w pkt 3 i 3a  „Wniosku  o wszczęcie postępowania przetargowego” o sygn. PZDW/WZP/243/WD/108/2017.

Kwota ta zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji  i równego traktowania wykonawców nie była znana żadnemu wykonawców przez jej upublicznieniem - bezpośrednio przed otwarciem ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu.

Przedmiotowe postępowanie zostało ogłoszone w BZP w dniu 26.07.2017r. (Nr ogłoszenia BZP  558453-N-2017) oraz na stronie internetowej www.pzdw.pl i na tablicy ogłoszeń w siedzibie PZDW w Rzeszowie, ul. T. Boya Żeleńskiego 19a, 35- 105 Rzeszów.

Otwarcie ofert nastąpiło w dniu 14.08.2017 r. Zgodnie z art. 86. ust. 3 ustawy Pzp. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. 450 000 zł brutto.

 

Do  postępowania wpłynęły 3 oferty

Lp.

Nazwa firmy

 

Cena oferty brutto

 

 

Termin realizacji

 

 

Razem

Ilość pkt

 

Ilość pkt

 

1.

 

Przedsiębiorstwo Robót Drogowych

Spółka z o.o. w Mielcu

39-300 Mielec, ul. Korczak 6a

 

 

584 106,25 PLN

do 15.11.2017r.

-

-

-

2.

 

POLDIM BUD Sp. z o.o.

39-315 Ruda, Dąbrówka  Wisłocka 164

 

661 201,17  PLN

do 30.11.2017r.

-

-

-

3.

 

BRUK-DAR Dariusz Skawiński

Breń Osuchowski 91

39-304 Czermin

 

670 664,00 PLN

do 15.11.2017r.

-

-

-

 

                      Wszystkie  złożone oferty   przekraczają kwotę  przeznaczoną na realizację przedmiotowego  zadania.

Najkorzystniejsza oferta spełniająca wymogi przetargowe opiewa na kwotę 584 106,25 zł, wobec powyższego brak jest środków w wysokości 134 106,25 zł.

Analizując powyższe, przekroczenie to jest bardzo wysokie (ok 30%) i nie ma możliwości zwiększenia środków po stronie Gminy jak i Zarządu Województwa.

Kwota po stronie województwa na realizację tego zadania przydzielona została na podstawie Uchwały Zarządu Województwa Podkarpackiego nr 275/5495/17 w dniu 21-02-2017r.

Przepisy Ustawy Pzp jednoznacznie określają zasady oszacowania przedmiotu zamówienia, natomiast nie wskazują w jaki sposób zamawiający określa kwotę którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

  Zamawiający określając kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia oparł się między innymi na stanowisku KIO wyrażonym w wydanym w swojej
sprawie wyroku KIO 823/14 ( i cytowanym KIO 1645/11):

>> W ocenie Izby określenie przez Zamawiającego kwoty, jaką zamierza on przeznaczyć na realizację zamówienia mieści się w jego dyskrecjonalnej władzy, a przepisy art. 86 ust. 3 oraz  art. 93 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp w żaden sposób tej władzy nie ograniczają.
W tym zakresie skład orzekający podzielił opinię wyrażoną w orzeczeniu wydanym w sprawie KIO 1645/11, gdzie Izba wyjaśniła, że:

„Przepisy te ustanawiają proceduralne ograniczenie arbitralności zamawiającego w określeniu kwoty, którą chce/zamierza wydać na sfinansowanie zamówienia na etapie oceny ofert i unieważnienia postępowania w odniesieniu do tej kwoty. Zamawiający jest związany kwotą, którą zgodnie z art. 86 ust. 3 Pzp podał przed otwarciem ofert tylko niejako «od dołu», tzn. nie może w celu uzasadnienia unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 Pzp wskazać innej, niższej kwoty,  którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i tym samym zobowiązany jest udzielić zamówienia wykonawcy, który zaoferował cenę mieszczącą się w kwocie pierwotnie podanej. Może natomiast dowolnie, co najwyższej ograniczany przez odrębne przepisy dotyczące jego działalności, podnosić wskazaną przez siebie kwotę i nie unieważniać  w takiej sytuacji postępowania. Zastrzeżenie poczynione w ww. przepisie:  «chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty», należy interpretować jak okres warunkowy odnoszący się nie do hipotetycznych możliwości finansowych zamawiającego, ale do jego decyzji w przedmiocie zwiększenia środków,  które chce wydać na sfinansowanie zamówienia”.

Każde postępowanie przetargowe jest traktowane przez Zamawiającego indywidualnie. W niektórych postępowaniach zamawiający podejmuje decyzję o zwiększeniu kwoty, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, w niektórych zaś decyzję o unieważnieniu postępowania na podstawie  art. 93 ust. 1 pkt 4 Ustawy Pzp. Decyzje takie każdorazowo poprzedzone są analizą możliwości finansowych Zamawiającego określonych w budżecie województwa. Zamawiający rozpoznał  możliwości  zwiększenia kwoty 450 000,00 zł brutto którą zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do kwoty 584 106,25 zł brutto zaoferowanej przez Wykonawcę i jednoznacznie stwierdził brak w planie finansowym środków finansowych pozwalających na sfinansowanie tego zamówienia za kwotę 584 106,25zł .Zamawiający jako podmiot finansów publicznych
analizując możliwość zwiększenia kwoty którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w  celu wyboru najkorzystniejszej oferty kieruje się również zasadami określonymi w art. 44 ustawy o finansach publicznych:

„ 3. Wydatki publiczne powinny być dokonywane:

1)w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad:

a)uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,

b)optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów;

2)w sposób umożliwiający terminową realizację zadań;

3)w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.”

Zatem naruszeniem zasady celowości i oszczędności mogłoby być każdorazowe bezrefleksyjne, niejako automatyczne zwiększanie kwoty którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia  do wartości najkorzystniejszej oferty.

W tym miejscu należy ponownie powołać się na wyrok KIO 823/14 zgodnie z którym:

„Pamiętać należy, że przepisy te  nie umożliwiają wykonawcy, na etapie w jakim obecnie znajduje się postępowanie  o udzielenie zamówienia prowadzone przez Zamawiającego w rozpoznawanej sprawie, badania rzeczywistych możliwości finansowych Zamawiającego, czy też podejmowania próby nakazania Zamawiającemu wydania na dane zamówienie kwoty wyższej  niż pierwotnie zaplanowana. Taką właśnie próbę podjął Odwołujący – działanie to  nie znajduje podstaw w ustawie Pzp. Uznanie zarzutów podnoszonych przez Odwołującego prowadziłoby do podważenia celowości ogłaszania bezpośrednio przed otwarciem złożonych Zamawiającemu ofert kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia, tak jak to nakazuje art. 86 ust. 3 ustawy Pzp. Do tej właśnie kwoty odnosi się przepis art. 94 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, stąd na tym etapie postępowania nie jest właściwym ustalanie i dowodzenie rzeczywistych możliwości finansowych Zamawiającego.

Dalej w w/w wyroku wskazano, że:

„Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie, gdy cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Przepis ten dopuszcza zatem wprost możliwość unieważnienia postępowania przez Zamawiającego,  po samym tylko ustaleniu, że oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.”

Zamawiający unieważnił przedmiotowe postępowanie na podstawie art. art.93 ust.1 pkt.4 ustawy Pzp. Spełnione zostały obie przesłanki w nim określone, tj.

-    cena najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę która zamawiający zamierzał przeznaczyć
na sfinansowanie zamówienia oraz

-    wystąpiła okoliczność uniemożliwiająca Zamawiającemu zwiększenie kwoty do ceny
najkorzystniejszej oferty.

 


Rzeszów, dnia 14.08.2017r.

 

Informacja z otwarcia ofert złożonych do przetargu

1.Przebudowa  drogi wojewódzkiej nr 982 Szczucin – Jaślany w miejscowości Sadkowa Góra
   w km 22+115÷ 22+715.

2.Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 982 Szczucin – Jaślany w km 22+115 – 22+443 polegająca

    na budowie chodnika w obrębie skrzyżowania w miejscowości Sadkowa Góra.

 

 

Numer nadany przez Zamawiającego: PZDW/WZP/243/WD/108/2017r.

Numer BZP /DUUE  nr 558453-N-2017 z dnia 2017-07-26.

 

Zgodnie z art. 86 ust. 5 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych zamawiający zamieszcza na stronie internetowej poniższe informacje: Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę: 450 000,00 brutto

 

Do postępowania wpłynęły następujące oferty:

l.p.

Firmy oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie

Cena ofertowa
(brutto)

Termin wykonania robót budowlanych
 

Okres gwarancji
i rękojmi

Warunki płatności zawarte
 w ofertach

1.

Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.

w Mielcu

39-300 Mielec, ul. Korczaka 6a

584 106,25 PLN

do 15.11.2017r.

 

 

 

6 lat

 

do 30 dni

od daty przedłożenia
faktury 
 z podpisanym protokołem odbioru

 

2.

 

BRUK-DAR Dariusz Skawiński

Breń Osuchowski 91

39-304 Czermin

 

670 644,00  PLN

do 15.11.2017r.

 

 

 

6 lat

 

do 30 dni

od daty przedłożenia
faktury 
 z podpisanym protokołem odbioru

 

3.

POLDIM BUD Sp. z o.o.

Dąbrówka Wisłocka 164

39-315 Ruda

 

661 201,17 PLN

do 30.11.2017r

 

 

 

5 lat

 

 

 

do 30 dni

od daty przedłożenia
faktury 
 z podpisanym protokołem odbioru

 

 

 

UWAGA !

Informacja zawiera dane aktualne na dzień jej sporządzenia.

Dane mogą ulec zmianie podczas dokonywania czynności sprawdzenia i oceny złożonych ofert.

Ostateczne i wiążące wyniki przetargu zostaną zawarte w rozstrzygnięciu (lub unieważnieniu) postępowania.

Informacja dotycząca Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej

Zgodnie z art. 24 ust. 11 Ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert ( zawierającej kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firmy oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminy wykonania zamówienia, okresy gwarancji i warunki płatności określone w ofertach), przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Prawo zamówień publicznych. Wraz ze złożeniem  oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji  w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Prawo zamówień publicznych znajduje się na stronie www.pzdw.pl  w zakładce: „zamówienia publiczne” - „przetargi”.

 

 

 
Wrota Podkarpackie Ministerstwo Infrastruktury Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad edroga.pl greenvelo.pl
  ostatnia aktualizacja strony : 2018-11-09 08:25:08