STRONA GŁÓWNA O FIRMIE KONTAKT LINKI POCZTA PRZEZ WWW    
 

MENU

  INFORMACJE
  WYDZIAŁY
  DOKUMENTY
  UTRUDNIENIA
  UTRUDNIENIA KRÓTKOTRWAŁE
  SIEĆ DROGOWA
  ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG
  KOMUNIKATY ZIMOWE
  ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
  OGŁOSZENIA
  KANAŁY TECHNOLOGICZNE
  MAPY AKUSTYCZNE
  INWESTYCJE
  RACHUNKI BANKOWE
  STATYSTYKI
  OFERTY PRACY
 

AKTUALNOŚCI

2018-02-21      Przetarg
Opracowanie dokumentacji projektowej i innej, uzyskanie stosownych decyzji oraz pełnienie nadzoru autorskiego...
więcej ... 
2018-02-02      Przetarg
„Budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej Nr 881 Sokołów Młp.- Łańcut-Kańczuga-Żurawica od km 16+660...
więcej ... 
2018-01-30      Przetarg
Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 890 Kuźmina – Krościenko na odcinku od km 21+800 do 22+474; Zadanie...
więcej ... 
2018-01-22      Przetarg
Budowa mostu na rzece Tanew w miejscowości Ulanów w km 8+540 w ramach zadania pn.: „Budowa DW nr...
więcej ... 
2018-01-18      Przetarg
Pełnienie funkcji „Inżyniera Kontraktu” w ramach inwestycji pn.: „Wykonanie w systemie...
więcej ... 
 

wyniki

 

 

 

 

                                                                                             Rzeszów, 2017-09-07

PZDW-WZP-243/WDT/18/2017

 

 

 

 

                                                                        Wg rozdzielnika

 

Dot: unieważnienia  przetargu.

 

 

 

            Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie zawiadamia, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na: Opracowanie dokumentacji projektowej i innej oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania pn.: Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 895 Uherce Mineralne – Solina – Myczków od km ok. 1+650  do km ok. 1+850 wraz zabezpieczeniem osuwiska oraz przebudową/budową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych w m. Uherce Mineralne”, prowadzonego  w trybie  przetargu nieograniczonego, opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych  w dniu 17.08.2017r.. pod numerem 573321 - 2017 raz ogłoszonego na stronie internetowej www.pzdw.pl i na tablicy ogłoszeń w siedzibie PZDW w Rzeszowie, ul. T. Boya Żeleńskiego 19a w dniu 17.08.2017r., zostało  unieważnione na podstawie  art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004r. (Dz. U. z 2015r., poz. 2164 ze zm.) – Cena  najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

 

 

 

     Do  postępowania wpłynęła 1 oferta

Lp.

Nazwa firmy

 

Cena oferty brutto

 

 

Termin realizacji

 

 

Razem

Ilość pkt

 

Ilość pkt

 

1.

Konsorcjum Firm:

 Lider – Drogowa Inżynieria

 Sp. o.o.  Sp.k

 ul. Jana Matejki 7

22-100 Chełm

Partner – Biuro Opracowywania Programów i Projektów Inżynierii

Komunikacyjnej „LISPUS”

Marcin Dobek

22-100 Chełm, ul. Jana Matejki

 

274 351,00 PLN

Wariant 2

-

 

-

 

-

 

 

 

Uzasadnienie

 

            Zamawiający informuje, że na sfinansowanie przedmiotu zamówienia przewidziana została kwota 100 000,00 zł brutto, która została ustalona na podstawie kalkulacji kosztów, z następującym podziałem finansowania na poszczególne lata:

- w roku 2017 – 40 000,00 zł,

- w roku 2018 – 60 000,00 zł.

Zamawiający rzetelnie i adekwatnie do zakresu zadania oszacował powyższe kwoty.

W dniu 30.08.2017r. w siedzibie PZDW w Rzeszowie nastąpiło otwarcie ofert. Jedyny Wykonawca, który złożył ofertę w ww. przetargu, tj. Konsorcjum firm: Lider ─ Drogowa Inżynieria Sp. z o.o. Sp. k, ul. Jana Matejki 7, 22-100 Chełm; Partner ─ Biuro Opracowywania Programów i Projektów Inżynierii Komunikacyjnej „LISPUSMarcin Dobek, ul. Jana Matejki 7, 22-100 Chełm, zadeklarował wykonanie przedmiotu zamówienia za kwotę 274 351,50 zł brutto (bez nadzoru autorskiego) z następującym podziałem na poszczególne lata:

- w roku 2017 – 89 544,00 zł,

- w roku 2018 – 184 807,50 zł.

Przepisy Ustawy Pzp jednoznacznie określają zasady oszacowania przedmiotu zamówienia, natomiast nie wskazują w jaki sposób zamawiający określa kwotę którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

 Zamawiający określając kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia oparł się między innymi na stanowisku KIO wyrażonym w wydanym w swojej sprawie wyroku KIO 823/14 ( i cytowanym KIO 1645/11): 

>> W ocenie Izby określenie przez Zamawiającego kwoty, jaką zamierza on przeznaczyć na realizację zamówienia mieści się w jego dyskrecjonalnej władzy, a przepisy art. 86 ust. 3 oraz  art. 93 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp w żaden sposób tej władzy nie ograniczają.
W tym zakresie skład orzekający podzielił opinię wyrażoną w orzeczeniu wydanym w sprawie KIO 1645/11, gdzie Izba wyjaśniła, że:

„Przepisy te ustanawiają proceduralne ograniczenie arbitralności zamawiającego w określeniu kwoty, którą chce/zamierza wydać na sfinansowanie zamówienia na etapie oceny ofert i unieważnienia postępowania w odniesieniu do tej kwoty. Zamawiający jest związany kwotą, którą zgodnie z art. 86 ust. 3 Pzp podał przed otwarciem ofert tylko niejako «od dołu», tzn. nie może w celu uzasadnienia unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 Pzp wskazać innej, niższej kwoty,  którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i tym samym zobowiązany jest udzielić zamówienia wykonawcy, który zaoferował cenę mieszczącą się w kwocie pierwotnie podanej. Może natomiast dowolnie, co najwyższej ograniczany przez odrębne przepisy dotyczące jego działalności, podnosić wskazaną przez siebie kwotę i nie unieważniać  w takiej sytuacji postępowania. Zastrzeżenie poczynione w ww. przepisie:  «chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty», należy interpretować jak okres warunkowy odnoszący się nie do hipotetycznych możliwości finansowych zamawiającego, ale do jego decyzji w przedmiocie zwiększenia środków,  które chce wydać na sfinansowanie zamówienia”.

Każde postępowanie przetargowe jest traktowane przez Zamawiającego indywidualnie. W niektórych postępowaniach zamawiający podejmuje decyzję o zwiększeniu kwoty, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, w niektórych zaś decyzję o unieważnieniu postępowania na podstawie  art. 93 ust. 1 pkt 4 Ustawy Pzp. Decyzje takie każdorazowo poprzedzone są analizą możliwości finansowych Zamawiającego określonych w budżecie województwa. Zamawiający rozpoznał  możliwości  zwiększenia kwoty 100 000,00 zł brutto którą zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do kwoty 274 351,00 zł brutto zaoferowanej przez Wykonawcę i jednoznacznie stwierdził brak w planie finansowym środków finansowych pozwalających na sfinansowanie tego zamówienia za kwotę 274 351,00 zł .Zamawiający jako podmiot finansów publicznych analizując możliwość zwiększenia kwoty którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w  celu wyboru najkorzystniejszej oferty kieruje się również zasadami określonymi w art. 44 ustawy o finansach publicznych:

„ 3. Wydatki publiczne powinny być dokonywane:

1)w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad:

a)uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,

b)optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów;

2)w sposób umożliwiający terminową realizację zadań;

3)w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.”

Zatem naruszeniem zasady celowości i oszczędności mogłoby być każdorazowe bezrefleksyjne, niejako automatyczne zwiększanie kwoty którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia  do wartości najkorzystniejszej oferty.  Na uwagę zasługuje również fakt, że do przedmiotowego postepowania wpłynęła tylko jedna oferta co nie pozwala na jednoznaczne stwierdzenie w jaki sposób kształtują się na rynku ceny
za wykonanie przedmiotu zamówienia.

W tym miejscu należy ponownie powołać się na wyrok KIO 823/14 zgodnie z którym:

„Pamiętać należy, że przepisy te  nie umożliwiają wykonawcy, na etapie w jakim obecnie znajduje się postępowanie  o udzielenie zamówienia prowadzone przez Zamawiającego w rozpoznawanej sprawie, badania rzeczywistych możliwości finansowych Zamawiającego, czy też podejmowania próby nakazania Zamawiającemu wydania na dane zamówienie kwoty wyższej  niż pierwotnie zaplanowana. Taką właśnie próbę podjął Odwołujący – działanie to  nie znajduje podstaw w ustawie Pzp. Uznanie zarzutów podnoszonych przez Odwołującego prowadziłoby do podważenia celowości ogłaszania bezpośrednio przed otwarciem złożonych  Zamawiającemu ofert kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia, tak jak to nakazuje art. 86 ust. 3 ustawy Pzp. Do tej właśnie kwoty odnosi się przepis art. 94 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, stąd na tym etapie postępowania nie jest właściwym ustalanie i dowodzenie rzeczywistych możliwości finansowych Zamawiającego.

Dalej w w/w wyroku wskazano, że:

„Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie, gdy cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Przepis ten dopuszcza zatem wprost możliwość unieważnienia postępowania przez Zamawiającego,  po samym tylko ustaleniu,że oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.”

Zamawiający unieważnił przedmiotowe postępowanie na podstawie art. art.93 ust.1 pkt.4 ustawy Pzp. Spełnione zostały obie przesłanki w nim określone, tj.

-    cena najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę która zamawiający zamierzał przeznaczyć
na sfinansowanie zamówienia oraz

-    wystąpiła okoliczność uniemożliwiająca Zamawiającemu zwiększenie kwoty do ceny
najkorzystniejszej oferty.

 

 


 

Rzeszów, dnia 30.08.2017r.

 

Informacja z otwarcia ofert złożonych do przetargu

Opracowanie dokumentacji projektowej i innej oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania pn.: Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 895 Uherce Mineralne – Solina – Myczków od km ok. 1+650 do km ok. 1+850 wraz zabezpieczeniem osuwiska oraz przebudową/budową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych w m. Uherce Mineralne”.

Numer nadany przez Zamawiającego: PZDW/WZP/243/WDT/18/2017r.

Numer BZP /DUUE  Nr 573321-N-2017 z dnia 2017-08-30  

 

 

Zgodnie z art. 86 ust. 5 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych zamawiający zamieszcza na stronie internetowej poniższe informacje: Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę: 100 000,00PLN brutto

 

 

Do postępowania wpłynęły następujące oferty:

 

l.p.

Firmy oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie

Cena ofertowa
(brutto)

Okres gwarancji/

Termin realizacji zamówienia

Warunki płatności zawarte
 w ofertach

11.

Konsorcjum Firm:

 Lider – Drogowa Inżynieria

 Sp. o.o.  Sp.k

22-100 Chełm, ul. Jana Matejki 7

Partner – Biuro Opracowywania Programów i Projektów Inżynierii

Komunikacyjnej „LISPUS”

Marcin Dobek

22-100 Chełm, ul. Jana Matejki

 

Wykonanie     dokumentacji

 

 274 351,00  PLN

 

 

 

 

 

 

36 miesięcy

 

WARIANT  II

 

 

 

do 30 dni

od daty przedłożenia
faktury 
 z podpisanym protokołem odbioru

 

 

 

UWAGA !

Informacja zawiera dane aktualne na dzień jej sporządzenia.

 

Dane mogą ulec zmianie podczas dokonywania czynności sprawdzenia i oceny złożonych ofert.

 

Ostateczne i wiążące wyniki przetargu zostaną zawarte w rozstrzygnięciu (lub unieważnieniu) postępowania.

Informacja dotycząca Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej

Zgodnie z art. 24 ust. 11 Ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert ( zawierającej kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firmy oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminy wykonania zamówienia, okresy gwarancji i warunki płatności określone w ofertach), przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Prawo zamówień publicznych. Wraz ze złożeniem  oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji  w postępowaniu o udzielenie zamówienia.  

Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Prawo zamówień publicznych znajduje się na stronie www.pzdw.pl  w zakładce: „zamówienia publiczne” - „przetargi”.

 

 
Wrota Podkarpackie Ministerstwo Infrastruktury Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad edroga.pl greenvelo.pl
  ostatnia aktualizacja strony : 2018-11-09 08:25:08