STRONA GŁÓWNA O FIRMIE KONTAKT LINKI POCZTA PRZEZ WWW    
 

MENU

  INFORMACJE
  WYDZIAŁY
  DOKUMENTY
  UTRUDNIENIA
  UTRUDNIENIA KRÓTKOTRWAŁE
  SIEĆ DROGOWA
  ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG
  KOMUNIKATY ZIMOWE
  ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
  OGŁOSZENIA
  KANAŁY TECHNOLOGICZNE
  MAPY AKUSTYCZNE
  INWESTYCJE
  RACHUNKI BANKOWE
  STATYSTYKI
  OFERTY PRACY
 

AKTUALNOŚCI

2018-02-21      Przetarg
Opracowanie dokumentacji projektowej i innej, uzyskanie stosownych decyzji oraz pełnienie nadzoru autorskiego...
więcej ... 
2018-02-02      Przetarg
„Budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej Nr 881 Sokołów Młp.- Łańcut-Kańczuga-Żurawica od km 16+660...
więcej ... 
2018-01-30      Przetarg
Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 890 Kuźmina – Krościenko na odcinku od km 21+800 do 22+474; Zadanie...
więcej ... 
2018-01-22      Przetarg
Budowa mostu na rzece Tanew w miejscowości Ulanów w km 8+540 w ramach zadania pn.: „Budowa DW nr...
więcej ... 
2018-01-18      Przetarg
Pełnienie funkcji „Inżyniera Kontraktu” w ramach inwestycji pn.: „Wykonanie w systemie...
więcej ... 
 

wyniki

Rzeszów, dnia 15.11.2017r.

Informacja z otwarcia ofert złożonych do przetargu

Informacja z otwarcia ofert złożonych do przetargu

Pn. „ Opracowanie dokumentacji projektowej i innej, uzyskanie stosownych decyzji oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich nr:

- 878 Stobierna-Rzeszów-Dylągówka na odcinku Tyczyn – Dylągówka,

- 877 Naklik-Leżajsk-Łańcut-Dylągówka-Szklary na odcinku Dylągówka – Szklary,

-835Lublin-Wysokie-Biłgoraj-Sieniawa-Przeworsk-Kańczuga-Dynów-Grabownica Starzeńska na odcinku Szklary – Bachórz, wraz z niezbędną infrastrukturą, budowlami i
urządzeniami budowlanymi” w ramach zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich Nr 878 na odc. Tyczyn – Dylągówka, nr 877 na odc. Dylągówka – Szklary oraz Nr 835 na odc. Szklar

Numer nadany przez Zamawiającego: PZDW/WZP/243/WDT/19/2017

Numer BZP /DUUE: 2017/S 182- 372748 z dnia 22.09.2017r.

Zgodnie z art. 86 ust. 5 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych zamawiający zamieszcza na stronie internetowej poniższe informacje:

Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę: 1 550 000,00 PLN brutto

Do postępowania wpłynęły następujące oferty:

Lp.

Firmy oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie

Cena ofertowa
(brutto)

Termin wykonania zamówienia

Warunki płatności zawarte w ofertach

Suma pozycji od 1 do 24 tabeli opracowań projektowych

Suma pozycji 1.1. do 1.3 tabeli opracowań projektowych

1.

WYG International sp. z o.o.

ul. Bitwy Warszawskiej 1920 nr 7

02 – 366 Warszawa

2 195 938,68 PLN brutto

2952,00 PLN brutto

Wariant II

Płatność do 30 dni od daty przedłożenia faktury z podpisanym protokołem odbioru.

2.

ROMOST CONSULTING sp. z o.o. sp.k.

ul. Żołnierzy 10 Sudeckiej Dywizji Piechoty 4

35 – 307 Rzeszów

3 194 925,00 PLN brutto

487,08 PLN brutto

Wariant II

Płatność do 30 dni od daty przedłożenia faktury z podpisanym protokołem odbioru.

UWAGA

Informacja zawiera dane aktualne na dzień jej sporządzenia.

Dane mogą ulec zmianie podczas dokonywania czynności sprawdzenia i oceny złożonych ofert.

Ostateczne i wiążące wyniki przetargu zostaną zawarte w rozstrzygnięciu (lub unieważnieniu) postępowania.

Informacja dotycząca Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej

Zgodnie z art. 24 ust. 11 Ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert ( zawierającej kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firmy oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminy wykonania zamówienia, okresy gwarancji i warunki płatności określone w ofertach), przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Prawo zamówień publicznych. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Prawo zamówień publicznych znajduje się na stronie www.pzdw.pl w zakładce: „zamówienia publiczne” - „przetargi”.

 

 

 

 

Rzeszów, 24.11.2017r.

PZDW/WZP/243/WDT/19/2017                                                                                                                                              

wg rozdzielnika

 

 

Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie zawiadamia, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na: Opracowanie dokumentacji projektowej i innej, uzyskanie stosownych decyzji oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich nr:-878 Stobierna-Rzeszów-Dylągówka na odcinku Tyczyn – Dylągówka, - 877 Naklik-Leżajsk-Łańcut-Dylągówka-Szklary na odcinku Dylągówka – Szklary, 835 Lublin -Wysokie- Biłgoraj -Sieniawa- Przeworsk Kańczuga-Dynów-Grabownica Starzeńska na odcinku Szklary – Bachórz, wraz z niezbędną infrastrukturą, budowlami i urządzeniami budowlanymi” w ramach zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich Nr 878 na odc. Tyczyn – Dylągówka, nr 877 na odc. Dylągówka – Szklary oraz Nr 835 na odc. Szklary – Dynów,  prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 22.09.2017r.   pod nr  2017/S 182 - 372748  oraz na stronie internetowej www.pzdw.pl i na tablicy ogłoszeń w siedzibie PZDW w Rzeszowie, ul. T. Boya Żeleńskiego 19a. w dniu 24.11.2017r., zostało  unieważnione na podstawie  art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004r.  (Dz. U. z 2015r., poz. 2164 ze zm.) – Cena  najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Uzasadnienie

Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich jest jednostką budżetową, finansowaną przez Samorząd Województwa Podkarpackiego jako jednostka wykonująca zadania w zakresie planowania, budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg na podstawie ustawy o drogach.

Zamawiający działa między innymi na podstawie i w ramach Statutu, ustawy o  samorządzie województwa i ustawy o finansach publicznych.

Zamawiający z należytą starannością oszacował przedmiot zamówienia w dniu 10.08.2017r. i określił go na wartość 1 860 000 zł netto (wraz z zamówieniem o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.  Kwota ta stanowiła podstawę wyboru  trybu w jakim zamówienie będzie udzielane – przetarg nieograniczony o wartości powyżej 209 000 euro) i nie była zmieniana podczas trwania postępowania przetargowego.

 

 

 

Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 1  550 000,00 PLN brutto. Kwota ta nie była zmieniana podczas trwania postępowania przetargowego.

Zamawiający określając kwotę którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia opierał się między innymi na stanowisku KIO wyrażonym w wydanym w swojej sprawie wyroku KIO823/14 ( i cytowanym KIO 1645/11):

W ocenie Izby określenie przez Zamawiającego kwoty, jaką zamierza on przeznaczyć na realizację zamówienia mieści się w jego dyskrecjonalnej władzy, a przepisy art. 86 ust. 3 oraz art. 93 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp w żaden sposób tej władzy nie ograniczają. W tym zakresie skład orzekający podzielił opinię wyrażoną w orzeczeniu wydanym w sprawie KIO1645/11, gdzie Izba wyjaśniła, że:

„Przepisy te ustanawiają proceduralne ograniczenie arbitralności zamawiającego w określeniu kwoty, którą chce/zamierza wydać na sfinansowanie zamówienia na etapie oceny ofert i unieważnienia postępowania w odniesieniu do tej kwoty. Zamawiający jest związany kwotą, którą zgodnie z art. 86 ust. 3 Pzp podał przed otwarciem ofert tylko niejako «od dołu», tzn. nie może w celu uzasadnienia unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 Pzp wskazać innej, niższej kwoty,  którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i tym samym zobowiązany jest udzielić zamówienia wykonawcy, który zaoferował cenę mieszczącą się w kwocie pierwotnie podanej. Może natomiast dowolnie, co najwyższej ograniczany przez odrębne przepisy dotyczące jego działalności, podnosić wskazaną przez siebie kwotę i nie unieważniać  w takiej sytuacji postępowania. Zastrzeżenie poczynione w ww. przepisie:  «chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty», należy interpretować jak okres warunkowy odnoszący się nie do hipotetycznych możliwości finansowych zamawiającego, ale do jego decyzji w przedmiocie zwiększenia środków,  które chce wydać na sfinansowanie zamówienia”.

 

Tym samym szacunkowa wartość zamówienia nie jest więc tożsama z kwotą którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Obie te wartości są przedstawione w pkt 3 i 3a  „Wniosku  o wszczęcie postępowania przetargowego” o sygn. PZDW/WZP/243/WDT/19/2017
Przepisy Ustawy Pzp jednoznacznie określają zasady oszacowania przedmiotu zamówienia, natomiast nie wskazują w jaki sposób zamawiający określa kwotę którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Kwota ta zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji  i równego traktowania wykonawców nie była znana żadnemu z wykonawców przez jej upublicznieniem - bezpośrednio przed otwarciem ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu.
Przedmiotowe postępowanie zostało ogłoszone na stronie internetowej
www.pzdw.pl i na tablicy ogłoszeń w siedzibie PZDW w Rzeszowie, ul. T. Boya Żeleńskiego 19a, 35- 105 Rzeszów.

Otwarcie ofert nastąpiło w dniu 15.11.2017r. Zgodnie z art. 86. ust. 3 ustawy Pzp. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. 1 550 000,00  zł brutto.

do postępowania wpłynęły  następujące  oferty:

 

 

Firmy oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie

Cena ofertowa
(brutto)

Termin wykonania zamówienia

suma  pozycji od  1  do 24 tabeli  opracowań projektowych 

suma  pozycji 1.1. do 1.3. tabeli opracowań projektowych

 

 

 

 

1.

PROMOST CONSULTING
sp. z o.o. sp.k.

ul. Żołnierzy 10 Sudeckiej  Dywizji Piechoty 4

35 – 307 Rzeszów

3 194 925,00 PLN brutto

 

 

487,08
PLN brutto

 

zgodnie z  wariantem nr II

 

 

2.

WYG International
sp. z o.o.

ul. Bitwy Warszawy 1920nr 7

02 – 366 Warszawa

 

2 195 938,68  PLN brutto

 

 

2952,00
PLN brutto

 

zgodnie z  wariantem nr II

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

W związku z faktem, że kwota oferty najkorzystniejszej przekraczała kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zamawiający dokonał analizy możliwości jej zwiększenia do kwoty  1 550 000,00 PLN.

Każde postępowanie przetargowe jest traktowane przez Zamawiającego indywidualnie. W niektórych postępowaniach  zamawiający podejmuje decyzję  o zwiększeniu kwoty którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, w niektórych zaś decyzję o unieważnieniu postępowania na podstawie  art. 93 ust. 1 pkt 4 Ustawy Pzp. Decyzje takie każdorazowo poprzedzone są analizą możliwości finansowych Zamawiającego określonych w budżecie województwa.

Zmiany w budżecie w zakresie przesunięcia środków oraz ewentualnego ich zwiększenia lub zmniejszenia dokonywane są w sposób racjonalny i uzasadniony. Zamawiający nie posiada uprawnień do samodzielnego dokonania zmian w budżecie województwa.

W przedmiotowym postępowaniu kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynika z ograniczeń finansowych w budżecie PZDW.

Zamawiający jako podmiot finansów publicznych analizując możliwość zwiększenia kwoty którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w  celu wyboru najkorzystniejszej oferty kieruje się również zasadami określonymi w art. 44 ustawy o finansach publicznych:

„ 3. Wydatki publiczne powinny być dokonywane:

1)    w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad:

a)    uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,

b)    optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów;

2)    w sposób umożliwiający terminową realizację zadań;

3)    w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.”

 

 

Zamawiający unieważnił przedmiotowe postępowanie na podstawie art. art.93 ust.1 pkt.4 ustawy Pzp. Spełnione zostały obie przesłanki w nim określone, tj.

-     cena najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę która zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia ( o czym wyżej) oraz

-       wystąpiła okoliczność uniemożliwiająca Zamawiającemu wystąpienie o zwiększenie kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty – brak pozytywnej decyzji na zwiększenie środków dla inwestycji:Opracowanie dokumentacji projektowej i innej, uzyskanie stosownych decyzji oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich nr:-878 Stobierna-Rzeszów-Dylągówka na odcinku Tyczyn – Dylągówka, - 877 Naklik-Leżajsk-Łańcut-Dylągówka-Szklary na odcinku Dylągówka – Szklary, 835 Lublin -Wysokie- Biłgoraj -Sieniawa- Przeworsk Kańczuga-Dynów-Grabownica Starzeńska na odcinku Szklary – Bachórz, wraz z niezbędną infrastrukturą, budowlami i urządzeniami budowlanymi” w ramach zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich Nr 878 na odc. Tyczyn – Dylągówka, nr 877 na odc. Dylągówka – Szklary oraz Nr 835 na odc. Szklary – Dynów.

 
Wrota Podkarpackie Ministerstwo Infrastruktury Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad edroga.pl greenvelo.pl
  ostatnia aktualizacja strony : 2018-11-09 08:25:08