Informacja z otwarcia ofert złożonych do przetargu
Informacja z otwarcia ofert złożonych do przetargu
Pn. „ Opracowanie dokumentacji projektowej i innej, uzyskanie stosownych decyzji oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich nr:
- 878 Stobierna-Rzeszów-Dylągówka na odcinku Tyczyn – Dylągówka,
- 877 Naklik-Leżajsk-Łańcut-Dylągówka-Szklary na odcinku Dylągówka – Szklary,
-835Lublin-Wysokie-Biłgoraj-Sieniawa-Przeworsk-Kańczuga-Dynów-Grabownica Starzeńska na odcinku Szklary – Bachórz, wraz z niezbędną infrastrukturą, budowlami i urządzeniami budowlanymi” w ramach zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich Nr 878 na odc. Tyczyn – Dylągówka, nr 877 na odc. Dylągówka – Szklary oraz Nr 835 na odc. Szklar
Numer nadany przez Zamawiającego: PZDW/WZP/243/WDT/19/2017
Numer BZP /DUUE: 2017/S 182- 372748 z dnia 22.09.2017r.
Zgodnie z art. 86 ust. 5 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych zamawiający zamieszcza na stronie internetowej poniższe informacje:
Firmy oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie
Cena ofertowa (brutto)
Termin wykonania zamówienia
Warunki płatności zawarte w ofertach
Suma pozycji od 1 do 24 tabeli opracowań projektowych
Suma pozycji 1.1. do 1.3 tabeli opracowań projektowych
1.
WYG International sp. z o.o.
ul. Bitwy Warszawskiej 1920 nr 7
02 – 366 Warszawa
2 195 938,68 PLN brutto
2952,00 PLN brutto
Wariant II
Płatność do 30 dni od daty przedłożenia faktury z podpisanym protokołem odbioru.
2.
ROMOST CONSULTING sp. z o.o. sp.k.
ul. Żołnierzy 10 Sudeckiej Dywizji Piechoty 4
35 – 307 Rzeszów
3 194 925,00 PLN brutto
487,08 PLN brutto
Wariant II
Płatność do 30 dni od daty przedłożenia faktury z podpisanym protokołem odbioru.
UWAGA
Informacja zawiera dane aktualne na dzień jej sporządzenia.
Dane mogą ulec zmianie podczas dokonywania czynności sprawdzenia i oceny złożonych ofert.
Ostateczne i wiążące wyniki przetargu zostaną zawarte w rozstrzygnięciu (lub unieważnieniu) postępowania.
Informacja dotycząca Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
Zgodnie z art. 24 ust. 11 Ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert ( zawierającej kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firmy oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminy wykonania zamówienia, okresy gwarancji i warunki płatności określone w ofertach), przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Prawo zamówień publicznych. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Prawo zamówień publicznych znajduje się na stronie
www.pzdw.pl w zakładce: „zamówienia publiczne” - „przetargi”.
Rzeszów, 24.11.2017r.
PZDW/WZP/243/WDT/19/2017
wg rozdzielnika
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie zawiadamia, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na: „Opracowanie dokumentacji projektowej i innej, uzyskanie stosownych decyzji oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich nr:-878 Stobierna-Rzeszów-Dylągówka na odcinku Tyczyn – Dylągówka, - 877 Naklik-Leżajsk-Łańcut-Dylągówka-Szklary na odcinku Dylągówka – Szklary, 835 Lublin -Wysokie- Biłgoraj -Sieniawa- Przeworsk Kańczuga-Dynów-Grabownica Starzeńska na odcinku Szklary – Bachórz, wraz z niezbędną infrastrukturą, budowlami i urządzeniami budowlanymi” w ramach zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich Nr 878 na odc. Tyczyn – Dylągówka, nr 877 na odc. Dylągówka – Szklary oraz Nr 835 na odc. Szklary – Dynów, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 22.09.2017r.pod nr2017/S 182 - 372748 oraz na stronie internetowej www.pzdw.pl i na tablicy ogłoszeń w siedzibie PZDW w Rzeszowie, ul. T. Boya Żeleńskiego 19a. w dniu 24.11.2017r., zostałounieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004r. (Dz. U. z 2015r., poz. 2164 ze zm.) – Cenanajkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Uzasadnienie
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich jest jednostką budżetową, finansowaną przez Samorząd Województwa Podkarpackiego jako jednostka wykonująca zadania w zakresie planowania, budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg na podstawie ustawy o drogach.
Zamawiający działa między innymi na podstawie i w ramach Statutu, ustawy osamorządzie województwa i ustawy o finansach publicznych.
Zamawiający z należytą starannością oszacował przedmiot zamówienia w dniu 10.08.2017r. i określił go na wartość 1 860 000 zł netto (wraz z zamówieniem o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.Kwota ta stanowiła podstawę wyboru trybu w jakim zamówienie będzie udzielane – przetarg nieograniczony o wartości powyżej 209 000 euro) i nie była zmieniana podczas trwania postępowania przetargowego.
Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 1 550 000,00 PLN brutto. Kwota ta nie była zmieniana podczas trwania postępowania przetargowego.
Zamawiający określając kwotę którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia opierał się między innymi na stanowisku KIO wyrażonym w wydanym w swojej sprawie wyroku KIO823/14 ( i cytowanym KIO 1645/11):
W ocenie Izby określenie przez Zamawiającego kwoty, jaką zamierza on przeznaczyć na realizację zamówienia mieści się w jego dyskrecjonalnej władzy, a przepisy art. 86 ust. 3 oraz art. 93 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp w żaden sposób tej władzy nie ograniczają. W tym zakresie skład orzekający podzielił opinię wyrażoną w orzeczeniu wydanym w sprawie KIO1645/11, gdzie Izba wyjaśniła, że:
„Przepisy te ustanawiają proceduralne ograniczenie arbitralności zamawiającego w określeniu kwoty, którą chce/zamierza wydać na sfinansowanie zamówienia na etapie oceny ofert i unieważnienia postępowania w odniesieniu do tej kwoty. Zamawiający jest związany kwotą, którą zgodnie z art. 86 ust. 3 Pzp podał przed otwarciem ofert tylko niejako «od dołu», tzn. nie może w celu uzasadnienia unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 Pzp wskazać innej, niższej kwoty, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i tym samym zobowiązany jest udzielić zamówienia wykonawcy, który zaoferował cenę mieszczącą się w kwocie pierwotnie podanej. Może natomiast dowolnie, co najwyższej ograniczany przez odrębne przepisy dotyczące jego działalności, podnosić wskazaną przez siebie kwotę i nie unieważniać w takiej sytuacji postępowania. Zastrzeżenie poczynione w ww. przepisie: «chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty», należy interpretować jak okres warunkowy odnoszący się nie do hipotetycznych możliwości finansowych zamawiającego, ale do jego decyzji w przedmiocie zwiększenia środków, które chce wydać na sfinansowanie zamówienia”.
Tym samym szacunkowa wartość zamówienia nie jest więc tożsama z kwotą którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Obie te wartości są przedstawione w pkt 3 i 3a „Wniosku o wszczęcie postępowania przetargowego” o sygn. PZDW/WZP/243/WDT/19/2017 Przepisy Ustawy Pzp jednoznacznie określają zasady oszacowania przedmiotu zamówienia, natomiast nie wskazują w jaki sposób zamawiający określa kwotę którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Kwota ta zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców nie była znana żadnemu z wykonawców przez jej upublicznieniem - bezpośrednio przed otwarciem ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu. Przedmiotowe postępowanie zostało ogłoszone na stronie internetowej www.pzdw.pl i na tablicy ogłoszeń w siedzibie PZDW w Rzeszowie, ul. T. Boya Żeleńskiego 19a, 35- 105 Rzeszów.
Otwarcie ofert nastąpiło w dniu 15.11.2017r. Zgodnie z art. 86. ust. 3 ustawy Pzp. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. 1 550 000,00zł brutto.
do postępowania wpłynęłynastępująceoferty:
Firmy oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie
Cena ofertowa (brutto)
Termin wykonania zamówienia
sumapozycji od1do 24 tabeliopracowań projektowych
sumapozycji 1.1. do 1.3. tabeli opracowań projektowych
1.
PROMOST CONSULTING sp. z o.o. sp.k.
ul. Żołnierzy 10 SudeckiejDywizji Piechoty 4
35 – 307 Rzeszów
3 194 925,00 PLN brutto
487,08 PLN brutto
zgodnie zwariantem nr II
2.
WYG International sp. z o.o.
ul. Bitwy Warszawy 1920nr 7
02 – 366 Warszawa
2 195 938,68PLN brutto
2952,00 PLN brutto
zgodnie zwariantem nr II
W związku z faktem, że kwota oferty najkorzystniejszej przekraczała kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zamawiający dokonał analizy możliwości jej zwiększenia do kwoty 1 550 000,00 PLN.
Każde postępowanie przetargowe jest traktowane przez Zamawiającego indywidualnie. W niektórych postępowaniachzamawiający podejmuje decyzjęo zwiększeniu kwoty którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, w niektórych zaś decyzję o unieważnieniu postępowania na podstawieart. 93 ust. 1 pkt 4 Ustawy Pzp. Decyzje takie każdorazowo poprzedzone są analizą możliwości finansowych Zamawiającego określonych w budżecie województwa.
Zmiany w budżecie w zakresie przesunięcia środków oraz ewentualnego ich zwiększenia lub zmniejszenia dokonywane są w sposób racjonalny i uzasadniony. Zamawiający nie posiada uprawnień do samodzielnego dokonania zmian w budżecie województwa.
W przedmiotowym postępowaniu kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynika z ograniczeń finansowych w budżecie PZDW.
Zamawiający jako podmiot finansów publicznych analizując możliwość zwiększenia kwoty którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wcelu wyboru najkorzystniejszej oferty kieruje się również zasadami określonymi w art. 44 ustawy o finansach publicznych:
„ 3. Wydatki publiczne powinny być dokonywane:
1)w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad:
a)uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
b)optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów;
2)w sposób umożliwiający terminową realizację zadań;
3)w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.”
Zamawiający unieważnił przedmiotowe postępowanie na podstawie art. art.93 ust.1 pkt.4 ustawy Pzp. Spełnione zostały obie przesłanki w nim określone, tj.
-cena najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę która zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia ( o czym wyżej) oraz
-wystąpiła okoliczność uniemożliwiająca Zamawiającemu wystąpienie o zwiększenie kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty – brak pozytywnej decyzji na zwiększenie środków dla inwestycji: „Opracowanie dokumentacji projektowej i innej, uzyskanie stosownych decyzji oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich nr:-878 Stobierna-Rzeszów-Dylągówka na odcinku Tyczyn – Dylągówka, - 877 Naklik-Leżajsk-Łańcut-Dylągówka-Szklary na odcinku Dylągówka – Szklary, 835 Lublin -Wysokie- Biłgoraj -Sieniawa- Przeworsk Kańczuga-Dynów-Grabownica Starzeńska na odcinku Szklary – Bachórz, wraz z niezbędną infrastrukturą, budowlami i urządzeniami budowlanymi” w ramach zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich Nr 878 na odc. Tyczyn – Dylągówka, nr 877 na odc. Dylągówka – Szklary oraz Nr 835 na odc. Szklary – Dynów.
ostatnia aktualizacja strony : 2018-11-09 08:25:08